Co možná nevíte o Seznamu
Historie firmy
2007: První rok s globální konkurencí
- Pro zálohování všech služeb buduje Seznam druhou serverovnu v telehousingovém sále Telefónica O2 v pražských Strašnicích
- Počet zaměstnanců se rapidně zvyšuje přechodem obchodních zástupců na zaměstnanecký poměr v Seznamu. Na začátku února se počet seznamáků pohybuje kolem 440 lidí.
- Obrat Seznamu za rok 2006 se poprvé blíží jedné miliardě korun. Zisk stoupá na 480 milionů korun za rok.
- Ostrá verze Skliku přináší stále větší obrat, Seznam nabízí vlastní optimalizátory reklamních kampaní a realizuje prodej prostřednictvím své obchodní sítě
- V prvních dnech roku nasazuje Seznam novou verzi Katalogu s názvem Firmy.cz. Přesné výsledky vyhledávání, regionalizace i proklik na webové stránky firem dávají Katalogu moderní funkce a nový design.
2006: Služby jako core business
- Seznam se po sedmi letech stěhuje z kopce nad Kavalírkou do samého srdce smíchovského Anděla. Změnu vítají všichni zaměstnanci Seznamu a také majitelé Paláce Křižík
- Majitel Seznamu Ivo Lukačovič předává výkonné řízení firmy dosavadnímu technickému řediteli Pavlu Zimovi a jmenuje ho ředitelem Seznamu
- Seznam slaví 10 let své existence. Historii plnou rekordů zachycují média a firma sama slaví obří narozeninovou party.
- Návštěvnost Seznamu se 18. září poprvé přehoupla přes dva miliony uživatelů denně
- Zábava i poučení na dvou nových službách: Kinománia.cz pro legální stahování filmů, Encyklopedie.cz pro snadné hledání ve třech světových encyklopediích
- Zkušební provoz nového reklamního systému Sklik dává dobré vyhlídky pro spuštění systému PPC
- Personalizovaná Homepage s možností nastavení vlastních zpráv, TV programu nebo počasí nabízí navíc i trvalé přihlášení a vstup do emailové pošty přímo z hlavní stránky Seznamu
- Technologií AJAX inovuje mapy.cz a poprvé zobrazuje letecké snímky České republiky. Návštěvnost služby začíná stoupat.
- Ke dvěma freemailovým službám Seznam přidává další, kupuje doménu i ochrannou známku POST.CZ
- Seznam dosahuje 1,5 milionu uživatelů denně
2004 – 2005: Leader českého internetu
- Seznam.cz kupuje doménu i ochrannou známku Email.cz, postupně ji integruje se svou freemailovou službou
- Zisk portálu Seznam.cz se meziročně zvyšuje o 360%
- Služba Seznam E-mail se inovuje, uživatelé zdarma získávají e-mailovou schránkou o velikosti 1010 MB
- Seznam kupuje majoritní podíl v projektu Spolužáci.cz, mění jeho design a nasazuje ho jako další komunitní službu
- Nový server Finance radí uživatelům s úvěry, investicemi, akciemi apod.
- Na trh s pracovními nabídkami vstupuje nová služba Spráce
- Seznam dosahuje hranice 1 milion uživatelů denně
2000 – 2003: Růst na trhu
- Katalog rozdělen na komerční a nekomerční část, uživatelům se nabízí snadnější a rychlejší přístup ke strukturované informaci.
- Spuštěno online zpravodajství Novinky.cz, po třech měsících poráží konkurenční iDnes.
- Jako první v ČR začíná Seznam využívat fulltextovou technologii Google
- Vzniká realitní server Sreality, v objemu nabízených nemovitostí i v návštěvnosti se stává jedničkou na online realitním trhu. Později vydává také tištěný měsíčník „Sreality“
- Emailová služba už obsahuje 1 milion registrovaných schránek
- Poprvé na český internet vstupuje zahraniční investor a kupuje 30% podíl v Seznam.cz, a.s.
- Seznam.cz se mění na akciovou společnost
1997 – 1999: První služby
- Seznam překračuje obrat 10 milionů korun
- Nasazena bezplatná emailová služba Seznam E-mail, později nabízí schránku o velikosti 20 MB, velikost přílohy až 2MB, osobní nastavení a přeposílání zpráv na mobilní telefon
- Český vyhledávač Kompas nabízí fulltextové vyhledávání
- Pro vyhledávání emailových adres vzniká služba Lidé.cz
1996: Vznik portálu
- První reklamní banner se objevuje právě na Seznamu
- Ivo Lukačovič zakládá Seznam.cz jako první katalogový vyhledávací server v ČR
Tým Seznamu
Ivo Lukačovič
Předseda představenstva
Zakladatel portálu Seznam.cz (1996), vlastník 70% podílu společnosti. Vizionář, jehož koníčkem je technický vývoj a internetová grafika. Alfou a omegou jeho práce je spokojený uživatel Seznamu, jeho zázemím rodina. Intuici, odvahu pro změny i morální zásadovost uplatňuje každý den, protože v Seznamu opravdu normálně pracuje.
Pavel Zima
Výkonný ředitel
V Seznamu je prakticky od jeho založení, v letech 2004 – 2006 pracoval na pozici technického ředitele. V srpnu 2006 jmenován výkonným ředitelem společnosti. O Seznamu říká: “Schopnost pracovat v týmu je tady nejdůležitější,“. Členem představenstva od roku 2005.
Vlastimil Pečínka
Technický ředitel
V roce 2004 přichází do Seznamu z brněnské firmy Atlantic Tristan Copany s.r.o., kde úspěšně pracoval na vývoji známé emailové pošty Email.cz. V Seznamu nejdříve programátorem a Senior programátorem – project managerem, v srpnu 2006 jmenován technickým ředitelem portálu. "V Seznamu je pořád co budovat a to je pro mě a můj tým nejlákavější,“ říká o práci své i několika desítek dalších lidí.
Josef Šíma
Produktový ředitel
V Seznamu od roku 2002, z původní pozice webmastera později přešel k vedení celého týmu odpovědného za design portálu, v roce 2006 jmenován produktovým ředitelem Seznamu. Ve svém historicky mladém oddělení nejvíc oceňuje lidi, kteří v součinnosti s celou firmou dokáží realizovat svou představu od začátku až do konce. "Seznamu předpovídám další nárůst uživatelů, vnitřní rozvoj a především hodně inovací v oblasti vyhledávacích služeb," říká a zároveň si pochvaluje dobré vztahy i atmosféru podporující kreativitu všech zaměstnanců.
Pavel Baščan
Ekonomický ředitel
V Seznamu od roku 2005, usměrňuje toky peněz i pravidla jejich cest, ve svém týmu pěstuje pracovitost, odbornost i samostatnost. Jeho krédem je nevidět svět černobíle, používat selský rozum a vědět, co lidé potřebují. Seznamu přeje stálý, nikoliv skokový růst a jedničku v pořadí na trhu.
Pavel Tříska
Ředitel obchodní služby
Manažer s obchodním talentem nastoupil do Seznamu v srpnu 2006, aby zúročil své předchozí zkušenosti z budování zahraniční pobočky významné české firmy. Obchodní síť Seznamu řídí v regionu Čech i Moravy. „Seznam je blízký mému srdci a myslím, že tenhle pocit nesdílím sám,“ říká o firmě, kterou poprvé poznal v roce 2005.
Rita Gabrielová
Tisková mluvčí
V Seznamu od roku 2005. Otvírá komunikační sítě navenek i uvnitř firmy a leští mediální zrcadlo Seznamu. Oceňuje prozíravost ve vztahu s médii i schopnost zůstat ve složitých tématech nad věcí. „Zprávy na internetu jsou zdaleka nejpohotovější“, říká se znalostí žurnalistické praxe.
Kristýna Daňová
Vedoucí právního oddělení
V Seznamu od roku 2000, právní oddělení vede 2 roky. Manažerka paragrafů si nejvíce cení dobré spolupráce s advokáty a právníky, díky kterým dobře funguje i celé oddělení.
Tomáš Búřil
Account Director
V Seznamu od roku 2002, zkušený obchodník řídí oddělení „neřízených střel“, kde nehledají problémy, ale rovnou řešení. Flexibilita a dynamičnost jsou v jeho týmu podmínkou, občas také schopnost řešit obtížné úkoly v krátkých termínech. „Být leaderem trhu není privilegium, ale závazek“, říká a doporučuje utřídit si myšlenky vždy před vrhem do dalšího kola.
Helena Smolíková
Manažerka Telesales
V Seznamu pracuje od roku 2006, vede oddělení s nejnáročnějším typem prodeje. Na svůj tým je pyšná díky jeho elánu, pracovitosti a chuti učit se novým věcem. Mezi seznamáky vnímá sounáležitost a věrnost značce, celkově pak dynamiku a vytrvalost firmy. "Seznam působí v oboru, který se vyvíjí každý den", říká a přeje mu, aby co nejdéle vydržel jít po cestě, na kterou se vydal.
Michaela Hrubá
Marketing
V Seznamu od roku 2003, marketingovými nápady i reklamou pomáhá budovat značku Seznam. „Je to hodně kreativní práce a baví mne, když vidím, jaký dopad má na veřejnost“, říká a bez ohledu na reklamní klišé označuje Seznam za mladou a dynamickou firmu.
Zdeněk Modálek
HR manažer
Péči o personální obsazení Seznamu včetně hledání nových posil řídí od června 2006. Jeho tříčlenný tým je výkonný a tak se programátoři ani obchodníci na pracovním trhu příliš dlouho neohřejí. „Seznam je moderní značka, pro kterou rád hledám nové tváře,“ říká.
Zuzana Resová
Office manager
V Seznamu od roku 2004, péči o firmu zvládá díky schopnosti nalézat technická řešení provozních problémů. Oceňuje mládí i perspektivu Seznamu, ve svém týmu pak skvělý přístup k zákazníkům i zaměstnancům. „Je důležité být nejen profesionálem, ale také stoprocentně kopat za svůj tým“, říká a přeje Seznamu vytrvalost.
Světlana Dabone
Sreality
V Seznamu od roku 2001, od pozice Account Managera se vypracovala na manažera Srealit, nově outsourcované inzertní služby. Lidé v jejím minioddělení vytvářejí maxiobraty aniž by reality sami prodávali. Nadšení a profesionalita je k tomu prý nejvíce potřeba. „Seznam je značkou kvalitních služeb, je to jistota i vzor pro ostatní,“ říká o firmě.
Andrea Tomšů
Spráce
V Seznamu od roku 2003, vede outsourcovanou inzertní službu Spráce. Nadšení a týmový duch vládnou v její skupině stejně jako profesionální orientace na trhu s IT. Výborné výsledky přináší právě osobní nasazení, což vidí jako nejdůležitější pro celý Seznam. Firmu vnímá jako moderní, proaktivní společnost s unikátní pozicí na trhu.
Jan Šusta
Sauto
V Seznamu od roku 2003, manažerem Sauta od roku 2005. Obchodně zaměřený znalec automobilového segmentu vytvořil model služby s nízkými náklady a vysokými výnosy, prodávanou obchodní sítí Seznamu. Oceňuje vysoký kredit značky Seznam, která pro řadu jeho klientů znamená prakticky celý internet.
Kontakty
Seznam.cz, a.s. - centrála v Praze
Radlická 608/2, 150 00 Praha 5
(najít na mapy.cz)
IČO: 26168685
DIČ: CZ26168685
Telefon: +420 234 694 111
Fax: +420 234 694 115
Klientský servis
Technická podpora
Back office
Telefon: 234 694 601
Fax: 234 694 115
Marketing
Novinky.cz
Jak se k nám dostanete
Takže sídlíme v Radlické 2, Praha 5. Mapka zde:
Ošuntělý a špinavý vchod je hned vedle lešení. Za několik týdnů z něj bude reprezentativní vstup:
V recepci hned za vchodem si vyzvedněte kartičku, kterou se otevírají dveře a ovládá výtah:
Nasedněte do výtahu a vyjeďte do čtvrtého patra. Ve čtvrtém patře otevřete modré protipožární dveře a už jste u nás: